تبلیغات

ابزار لودینگ وبلاگ

|

ابزارهای وبلاگ نویسی

Online User .

.
مـن مــــلک بــــودم و فردوس برین جایـــم بود ****** آدم آورد در ایــــن دیــــــــر خراب آبــــادم  

Weather
پست الکترونیک
تـصــاویــر روز
>

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری



نظر سنجی
نظر شما در مورد مطالب وبلاگ ؟






<:P:>و سیستمهای ناوبری آیندهتاریخ خبر : 30/10/1383عملیات تقرب دقیق GNSS تا قبل از 2016 میلادی در سطح وسیعی از جهان انجام نخواهد شد و لذا ILS احتمالاً راهی را برای ارائه تقرب دقیق و پیشرفته تر در پیش خواهد گرفت. راهی که تنها بر اساس کیفیت مقرون به صرفه بودن و با شرکت تمام سازندگان باشد. باید دانست که استراتژی قبلی ایکائو جهت استفاده از وسایل تقرب و فرود که ابتدا مبتنی بر جایگزینی MLS به جای ILS بود، تغییر پیدا کرد به نحوی که استراتژی بعدی ایکائو به ILS اجازه میدهد تا به صورتی قابل پذیرش و اقتصادی همچنان عملیاتی باقی بماند . همچنین اجازه میدهد که جهت بهره برداری موازی از MLS و GNSS از MMR به عنوان یک ابزار کلیدی برای دستیابی به استراتژی جدید استفاده شود. لذا در این مقاله ضمن پرداختن به ILS و توانایی های آن به ارزیابی و مقایسه سیستم های تقرب جدید خواهیم پرداخت. اجرای ILS/MLS: ILS به عنوان ابزار اولیه سیستم تقرب همچنان در سطح جهان به سرویس دهی ادامه خواهد داد. لذا ایستگاه های زمینی ILS هنوز نصب میشوند و حتی هواپیماهای جدید با داشتن توانایی ILS تحویل میگردند و اغلب این هواپیماها توانایی استفاده از تقرب CATIII را که سخت تر و دقیق تر هستند را دارا میباشند و در واقع با استفاده از ILS از سایر سیستمهای تقرب و فرود یعنی MLS و GNSS هم استفاده میگردد. هر چند ILS طی سالیان متمادی سرویس خیلی خوبی را ارائه کرده است اما دارای محدودیتهایی به شرح ذیل میباشد: 1.ILS از تداخلات فرکانسی ناشی از برخورد فرکانس FM با ساختمان های اطراف فرودگاهها آسیب پذیر می باشد. همچنین تداخلات فرکانسی حاصل از تردد هواپیماها و خودروها بر کیفیت ILS تأثیر منفی می گذارد. 2. فرود هواپیماها در شرایط دید کم ضرورتا نیازمند حفاظت سیگنال ILS در قبال تداخلات فرکانسی حاصل از عبور آنها می باشد. 3. سیگنال ILS در قبال تداخلات حاصل از منابع الکترومغناطیسی (EMT) آسیب پذیر میباشد. 4. تعداد کانالهای قابل دسترسی در ILS محدود است. 5. مسیر تقربی را که ILS هدایت می نماید محدود به یک مسیر تنها و زاویه مسیری میباشد که GLIDE ارائه می نماید. البته در اکثریت نقاط جهان محدودیت های یاد شده چندان اثر مهمی نداشته است که در نتیجه تداخلات فرکانسی حاصل از گسترش ساختمان ها و شرایط دید کم میزان فرود در برخی فرودگاههای اروپایی کاهش یافت و لذا تنها راه چاره ،نصب MLS به نظر میرسید. بنابراین یک طرح انتقال ILS به MLS به اجراء گذارده شد. در طی دوران انتقال، ILS و MLS مشترکا در دسترس می باشند تا اینکه رفته رفته عملیات فرود از ILS به MLS محول گردد. زیرا MLS منافعی را ایجاد می کند که بوسیله ILS حاصل نمی شود. تصمیم گیری اخیر جهت نصب MLS در فرودگاه هیترو لندن ارائه دهنده یک مثال خوب از این موضوع می باشد. زیرا در شرایط کم بودن تعداد پرواز ، فرود اجباراً نیازمند حفاظت سیگنال ILS از تداخلات مختلف می باشد و اکثر عملیاتی که در هیترو انجام میشوند مجهز به CATIII می باشند و نظر به اینکه MLS در اکثر مواقع از تداخلات فرکانسی مصون می باشد لذا در شرایط دید کم باعث بهبود در فرود می گردد. جهت استفاده از MLS در هیترو در ابتدا گیرنده های MLS روی ناوگان ایرباس بریتیش ایرویز نصب شده اند. البته تا قبل از استفاده از MLS اپراتورهای ATC در هیترو لندن در تنظیم امور ترافیکی با توجه به این که هواپیماهای پهن پیکر اساساً از تقرب CATIII استفاده می کردند ولی از برنامه زمان بندی برای تقرب حذف نمیشوند. در عوض تنظیم امور ترافیکی روی هواپیماهای کوچک اعمال میگردید. اما از جمله منافع اصلی MLS ، کاهش تأخیرات در عملکرد پروازهای کوچک میباشد. البته ساختار زمینی ILS در فرودگاه هیترو به پایان عمر مفید خود نزدیک می شود و MLS جهت دریافت تاییدیه CATIII به حدود یکسال زمان نیاز دارد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ،گواهی نمودن هواپیما و سیستم زمینی و سپس عملیاتی نمودن آن تا سال 2004 طول می کشد. طبق گزارشات یک دستگاه MLS هم در فرودگاه تولوز نصب شده است. <:P:> <:P:>




طبقه بندی: هوانوردی، 
[ شنبه 3 بهمن 1383 ] [ 03:01 ق.ظ ] [ game ]
نظرات
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

I was an angel, I resided in the heavens;
Renovation of the world - the mission given to me.
The nymphs of paradise, the cool ponds and the tree
In the hope of union, swiftly left my memory.
On the tablet of my heart, inscribed from a to z
It is all about you, I can’t see other than thee.
نویسندگان
سخنان تصادفی دکتر شریعتی

.


IranSkin go Up
چت آنلاین


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
بک لینک طراحی سایت